نوار نقاله صنعتی

نوار نقاله صنعتی

نوار نقاله صنعتی

نوار نقاله دستگاهی می باشد که امکان حمل باربر روی زمین یا در ارتفاع بصورت عمودی و یا افقی را فراهم می سازد و به منظور جابجایی و انتقال محصول در کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد. نوار نقاله شامل صفحه متحرکی است که با استفاده از چندین قرقره حرکت میکند و به صورت مداوم روی یک تسمه بسته ، دور می زند. نوار نقاله صنعتی برای جابجایی دائم و انتقال وسایل ،مواد، بسته بندی و یا هر نوع محصولی مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه نوار نقاله که به تسمه نقاله هم شناخته می شود برای صنعت گران اهمیت زیادی دارد .به نوار نقاله صنعتی کانوایر هم گفته می شود.  همچنین نوار نقاله صنعتی قسمت مهمی از تجهیزات یک سیستم انتقال جهت جابه جا کردن محصول و مواد می باشد.
نوار نقاله صنعتی کار انسان را بسیار راحت کرده است و باعث صرفه جویی در وقت و کار شده است و همینطور باعث افزایش توان تولید و سرعت حمل و نقل مواد نیز شده است.
فرودگاههای مختلف از نوار نقاله صنعتی برای بارگیری و تخلیه محموله مسافرین استفاده میکنند. نوار نقاله صنعتی در کارخانجات جهت حرکت مواد و یا بسته بندی ، پردازش و غیره …مورد استفاده قرار میگیرد.  همچنین این نوع نوار نقاله در صنایع غذایی ، دارویی ، لوازم خانگی ، فروشگا ه ها ، انبارها و در معادن نیز استفاده می شود.

مزایای نوار نقاله صنعتی

  • صرفه جویی بسیار در زمان
  • طراحی نوار نقاله ها  برای حمل مواد در سطوح مختلف  بدون محدودیت ارتفاع
  • امکان انجام تخلیه مواد به صورت خودکار
  • امکان کنترل دقیق سرعت جابجایی مواد
بیشتر بخوانید  نوار نقاله

ساخت نوار نقاله صنعتی

جهت طراحی و ساخت انواع نوار نقاله ابتدا باید ثبت سفارش توسط مشتریان انجام شود، سپس مجموعه ی ما با توجه به نیاز مشتری طراحی دستگاه را آغاز کند. در گام بعدی حتماً برای ساخت باید نقشه کشی و طراحی سه بعدی نوار مشخص شود، پس از طراحی نقشه می توانید ابعاد دقیق و شکل کلی دستگاه را تعیین کنید. پس از انجام تمام موارد گفته شده، می توانیم برای ساخت این دستگاه اقدام کنیم. البته حتماً باید پس از تعیین ابعاد و دیگر موارد طرح پیشنهادی دستگاه توسط مشتریان تأیید شود، تا پس از ساخت با مشکلی رو به رو نشوند.

از فاکتورهای تأثیرگذار در ساخت نوار نقاله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فاصله ی مد نظر مشتریان جهت حمل کالا
  • مشخصات فنی کالاهایی که قرار است، حمل شوند.
  • محاسبه های لازم جهت طراحی
  • نوع مسیر

حتماً پیش از این که طراحی نوار نقاله آغاز شود، باید نوع مسیر حمل مشخص شود، چون ممکن است، مسیر حمل صاف و یا حتی زاویه دار باشد.

اجزای نوار نقاله

اجزای اصلی تشکیل دهنده ی نوار نقاله شامل موارد زیر می باشد، که در ادامه بر توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

  1. رولیک
  2. درام
  3. الکتروگیربکس
  4. شاسی فلزی
  5. لاستیک
  6. غلطک
  7. الکتروموتور
  8. دنده و زنجیر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *