تسمه انتقال قدرت

تسمه انتقال قدرت

تسمه انتقال قدرت
تسمه انتقال قدرت بصورت حلقه و یا کلاف باز تولید و عرضه میشود و تسمه انتقال قدرت جزو تسمه های صنعتی بسیار پر کاربرد است. تسمه انتقال قدرت برای انتقال حرکت دورانی از یک شفت یا محور به شفتی دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.
تسمه های انتقال قدرت از ترکیبات لاستیکی و پلی اورتان شبیه به تسمه تایمینگ تولید میشوند اما جهت شیار تسمه انتقال قدرت با تسمه تایمینگ متفاوت می باشد. تنش اتصال در عملکرد تسمه انتقال قدرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین منظور بر روی شفت ها متصل می شوند و سپس با رگلاژ تنش اتصال محکم میشود. تسمه انتقال قدرت با قرار گرفتن بر روی دو یا چند محور با دارا بودن شعاع متغیر، سرعت های دورانی متفاوتی را برای هر محور فراهم می آورد. تسمه انتقال قدرت بگونه ای تولید میشوند تا در برابر تغییر طول تحت بار و دما مقاومت مناسبی داشته باشند چرا که با افزایش طول در واقع عملکرد خود را بصورت کامل از دست می دهند.

تسمه انتقال قدرت با پلی امید قوی برای پرس های بسیار قدرتمند صنعتی، تسمه انتقال قدرت سبز و تسمه انتقال قدرت زرد قابل استفاده در صنایع نساجی و..است. تسمه انتقال قدرت با روکش رابر صاف یا آجدار مقاوم در سایش و یا پارچه پلی استر و لایه هایی از جنس پلی آمید بسیار قوی و نخ پلی استر تشکیل شده است.

 

بیشتر بخوانید  تسمه انتقال نیرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *