تسمه انتقال نیرو

تسمه انتقال نیرو

تسمه انتقال نیرو

یکی از اساسی‌ترین ابزارها برای دستگاه‌های مختلف در صنایع، تسمه انتقال نیرو می باشد. به دلیل جابجایی مواد و انتقال آسان و کم هزینه بودن، امروزه استفاده از تسمه انتقال نیرو در صنایع افزایش یافته است. تسمه انتقال نیرو انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. بسته به نوع فعالیت، ضخامت تسمه انتقال نیرو نیز متفاوت است. به همین دلیل با توجه به محل و شرایط کار، انتخاب درست تسمه انتقال نیرو، تضمین کننده عملکرد مناسب دستگاه‌ها و ابزارآلات خواهد بود.

تسمه انتقال نیرو وظیفه منتقل کردن نیرو از چرخ دنده‌ها، غلطک ها و … به سوی دیگر (نقطه مقصد) ماشین آلات را دارد. معمولا در تسمه‌های انتقال نیرو، از سیم‌های کوولار استفاده می‌کنند. سیم‌های کوولار باعث تقویت و افزایش دوام تسمه اتقال نیرو در برابر فشار می‌شوند. از دیگر مزایای استفاده از سیم‌های کوولار در تسمه‌های انتقال نیرو، بالا بردن مقاومت آنها در برابر خوردگی و سایش است. جنس تسمه انتقال نیرو ، باید با محیط کاری و شرایط استفاده متناسب باشد تا بیشترین عملکرد ممکن از تسمه انتقال نیرو حاصل شود.

تسمه انتقال نیرو دارای انواع مختلفی می باشد. تسمه های گرد، ذوزنقه ای و تخت که به نوع شرایط کارکرد انواع مختلفی دارد.

تسمه انتقال نیرو CT30 – CT40 – S2- S3 – S4 – LT – LL با پلی آمید های قوی در عرض ها و ضخامت های مختلف موجود می باشد. صنایع نساجی ، کاشی کاری، کاغذ و مقوا، خودروسازی و ….. از جمله صنایعی هستند که از تسمه انتقال نیرو استفاده میکنند.

بیشتر بخوانید  تسمه انتقال نیرو شیاردار

مزایای تسمه انتقال نیرو

  • تسمه انتقال نیرو نیاز به روانکاری ندارند.
  • تسمه انتقال نیرو معمولا با صدای کمتری کار می کنند.
  • در مواردی که به سرعتهای بسیار زیاد نیاز می باشد،استفاده از تسمه انتقال نیرو تخت اولویت دارد.
  • برای انتقال توان در فواصل بسیارطولانی که استفاده از زنجیر عملی نیست،میتوان از تسمه انتقال نیرو تخت استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *