تسمه انتقال نیرو شیاردار

تسمه انتقال نیرو شیاردار

تسمه انتقال نیرو شیاردار
تسمه انتقال نیرو شیاردار نوعی دیگر از تسمه انتقال نیرو میباشد که در سطح داخلی خود دارای شیارهای طولی میباشد. تسمه انتقال نیرو شیاردار از لحاظ سایز و سطح مقطع در انواع شیار H، M، K، J و L دسته بندی میشوند. تسمه انتقال نیرو شیاردار همانند تسمه انتقال نیروی تخت قدرت حرکتی بسیار بالایی داشته و به جهت شیارهای داخلی خود از انعطاف بالایی نیز برخوردار است که این امر امکان استفاده از فولی با قطر کم را در تسمه انتقال نیرو شیاردار سبب میشود، همچنین شیارهای موجود در سطح تسمه انتقال نیرو شیاردار و درگیری شیارها با فولی از لغزش و سر خوردن تسمه به طرفین در دور بالا جلوگیری میکند. جنس تسمه انتقال نیرو شیاردار ترکیبی از لاستیک و الیاف مصنوعی میباشد.

روش تولید تسمه انتقال نیرو شیاردار

در روش اول تولید تسمه انتقال نیرو شیاردار ابتدا مواد خام ، در قالبهای تزریق می شود و پس از فرایند پخت ، بصورت یک تکه از قالب شیاردار خارج میشوند و معمولا پشت تسمه یعنی قسمت صاف آن پولیش زده میشوند تا ضخامت تسمه انتقال نیرو شیاردار به اندازه استاندارد برسد که کارایی لازم را داشته باشد.
در روش دوم تولید تسمه انتقال نیرو شیاردار سایز تسمه بصورت لاستیک صاف تولید می شود ، سپس با دستگاه سنگ زنی شیار مورد نظررا روی تسمه ایجاد می کنند.

کاربرد تسمه انتقال نیرو شیاردار

تسمه انتقال نیرو شیاردار در صنایع زیر کاربرد دارد:

• در صنایع لاستیک سازی و خودرو سازی
• در صنایع دارویی و غذایی
• در صنایع سرامیک ، سنگ و شیشه
• در صنعت آسانسورسازی
• در صنعت ورزشی و وسایل ورزشی مثل تردمیل
• در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی

بیشتر بخوانید  تسمه انتقال قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *