تسمه شیاری V-Belt

تسمه شیاری V-Belt

تسمه شیاری V-Belt
تسمه شیاری V-Belt در بین مصرف کنندگان تسمه های صنعتی بنام تسمه پروانه مشهور می باشد. تسمه شیاری V-Belt از لحاظ فنی زیر شاخه ای از تسمه های انتقال نیرو می باشد. در واقع کاربرد اصلی تسمه شیاری V-Belt همانند دیگر تسمه های انتقال نیرو، انتقال دادن قدرت موتور دستگاه از غلطک یا فولی ثابت به یک غلطک یا فولی هرزه گرد در سمت دیگر است که این امر معمولاً با دورهای بالا اتفاق می افتد. مجموعه تسمه شیاری V-Belt بسیار گسترده است و در صنایع سبک و سنگین ، ماشین آلات کوچک و بزرگ کاربرد دارد.

جنس تسمه شیاری V-Belt از ترکیب لاستیک و نخ می باشد و مهمترین مشخصه ظاهری تسمه تسمه شیاری V-Belt سطح مقطع ذوزنقه ای شکل آنهاست. سطح مقطع تسمه شیاری V-Belt دارای سایزبندی های استانداری است که با حروف انگلیسی M,A,B,C و …. نامگذاری شده اند و این سایزهای استاندارد در تمامی برندها و تولیدات ابعاد و اندازه های یکسانی دارند. همچنین طول تسمه شیاری V-Belt نیز استاندارد می باشد و تسمه شیاری V-Belt براساس طول های استانداری بصورت مداربسته تولید می شوند یعنی تولید تسمه شیاری V-Belt با طول فابریک و مداربسته آنها را در مقابل فشار دورهای بالا و کشش زیاد مقاوم کرده است.

طول تسمه شیاری V-Belt براساس اینچ محاسبه می شود که در کنار حروف انگلیسی که مشخصه سایز سطح مقطع آنان میباشد حک میشود که نشان دهنده طول محیطی تسمه برحسب اینچ می باشد. البته در کدهای خاصی از این تسمه ها طول محیطی تسمه بر اساس واحد میلیمتر بر روی آنها نوشته شده است.

بیشتر بخوانید  تسمه شیاری PJ (E)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *